2014. július 28.

Haladás!! :)

Ha nem is túl gyorsan, de haladás történt, kérem szépen. A múlt hetemet a garázsban rendszámtábla tartó + világítás eszkábálásával töltöttem. Ebben a flex, satu, fúró szentháromság nagy segítségemre volt. Pénteken pedig el is hoztam homokszórt, alapozott első futóművet, ami festésének azonnal neki is feküdtem nagy dirrel és durral, hogy szombaton már lakkozhassam. Ugyanis minél gyorsabban megszárad, annál gyorsabban vihetem a közben beszerzett új függőcsapszegekkel együtt összeszerlni. Ez most keddre várható.

Szombat és vasárnap viszont maratont szereltem. Na nem azt jelenti ez, hogy annyi mindent sikerült összerakni, hanem hogy olyan sokáig tartott. Először is készítettem egy sablont, aminek segítségével be tudtam pozícionálni a fúrandó lukat a karosszérián, a kormánymű új bevezetéséhez. Ez több iterációt magába foglaló dolog volt, végül elhatároztam magam, és fúrtam. Előbb egy kics lyukat, majd a körfúró fejjel a kicsibe illeszkedő nagyot. Egészen jól sikerült, annak ellenéred, hogy azon a helyen három réteg lemezt kellett átmarni, amik között volt 2mm-es is. Utána egy gyors rozsdaalapozó a fémes felületekre. Így szombat estére már készen állt a kormánymű a beszerelésre.

Vasárnap felkerült a már megszáradt, alapozott, feketére festett, lakkozott közdarab, tökéletes illeszkedéssel. Ezek után a megmaradt STP alu-bitumenes lemezekből kialakítottam egy csőrt a kormánymű bevezetésnek, hogy pontosan akkora, és ott legyen, mint a tengely. A régi kormány tengely kivezetést pedig ugyancsak 2 db ilyen bitumenes lemezzel befoltoztam, hogy a víz/levegő ne szeleljen majd ott.

Mielőtt azonban a kormányművet beraktam volna, a könnyebb hozzáférhetőség miatt előbb az elülső fém fékcsöveket cseréltem le újakra, illetve beszereltem a szép fehér fő fékmunkahengert. Amennyire egyszerűen hangzik, olyan sokáig tartott: először a csöveket a karosszéria nyílásától eltartó gumi tömítések bepréselése izzasztott meg, utána pedig a fékcsövek merevsége. Ugyanis egy minimális függőleges tengelytől eltérés esetén sem lehet már ugyebár a csavart betekerni, itt meg fél mm-t görbíteni azon a csövön is óriási erőket igényel. 1 óra alatt viszont sikerrel jártam, beügyeskedtem a fékpedállal összekötő nyomórudat is a helyére.

Ezek után jöhetett az új kormánymű. Mint kiderült, a rögzítő bilincs csavarjaihoz hozzáférni nem hogy kényelmetlen, de szinte a lehetetlennel határos. Így két lehetőségem volt: 30 fokonként meghúzni a csavarokat, illetve a kivehető csavarokhoz csőkulccsal hozzáfértem, azokat meg flexelni kellett kicsit rövidebre, hogy használni is tudjam eme szuper eszközt. A BIS kormány kardántengely tökéletesen illeszkedett, csak hozzáférni volt nehéz. És a végeredmény: minden a helyén, és működik is!

Kicsit még a lökhárítóval is elbíbelődtem. Mint kiderült, a múltkor beszerzett első króm lökös az Fiat 500-é lehet, mert szélességre a polski nem fér bele (a befelé görbülő részek pont a karosszériába érnének). Így kénytelen-kelletlen az egyik meglévő, hátsó lököst raktam fel, aminek viszont nem olyan az íve, hogy követné az orr domborulatát. Ezt még biztosan orvosolni kell.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése