Hétfőn elhoztam az üléseket. Most már sokkal jobban néz ki, nem rozsdás, stb... hogy ez elsőre miért nem sikerült? Festegettem is (pl a rendszám tartót), meg elvittem a kengyeleket és féltengelyeket a szerelőhöz, hogy összerakja nekem a csapszegekkel. Aztán gondoltam egyet, és magamra vállaltam az első lengőkarok összerakását, végülis csak 2-2 szilent kell bele, meg csavarok...
Gondoltam nagy okosan, hogy csinálok egy formát, amin át tud jönni a szilent vége, és csak bele kell kalapálnom a cuccost. Hát, van amikor a dolgokat túlgondolom, úgy tűnik, mivel az lett a vége, hogy a szilet pereme is megsínylette a dolgot, meg a lengőkar festése is. Lehet szép nagy darabokon majd javítani. Ehhez képest a második próbálkozás már sokkal egyszerűbb módszerrel történt: egész egyszerűen befogtam a satuba, és préseltem. A képen a behatásokbeli különbségek jól látszanak. Amúgy a peremen felfekvő csövet, amit a polksi biblia XZY speciális szerszámnak titlulál, egy 32-es csőkulcs fejjel helyettesítettem, ami pont odaillett (ezt a hátsó tengely anyájának becsavarásához vettem még). Azt mondjuk még nem tudom, hogyha benne lesz a tengely, a másik oldalra hogyan erőltetem fel a másik szilentet...
Préselt vs kalapált szilent |
A másik meghökkentően kiakasztó dolog, a fékfolyadék tartály helyére rakása. Miután elpucoltam a fő fékmunkahengerhez vezető csövekkel együtt, kiderült hogy a rajta lévő bilincsek használhatatlanul összerohadtak. Próbálkoztam vele, de semmi. A benzincsőről is leszedtem egyet, az túl szűk volt. Fél óra elteltével belenéztem az "új alkatrészes" dobozba, és hirtelem megakadt a szemem a vadi új szorítóbilincseken, amiket még évekkel ezelőtt vettem, csak már nem emlékeztem rá. Innentől kezdve, pikk-pakk fent voltak, csak a rohadt tartály nem akart a helyére menni.
15 perc erőlködés, és utána gondolkodó cigi után vettem észre, hogy a műanyag, bepattanó perem, és a tartály az két külön dolog. A peremet bepattintva, a perembe pedig a tartályt 10 másodperc alatt megvoltam. Kicsit idegesítő így hajnal fél egy kürül az ilyesmi, ilyenkor már hajlamos vagyok mindent erőből megoldani.
A szerelő közben szétkapta a motort, így szerda este elhoztam, hogy csütörtökön elvigyem üveggyöngyözni. Közben kiderült, hogy azért még semmi sem ment tönkre, de azért már kezdtek kopogatni, egy kivétellel: a labirint ház gyűrűje ketté volt törve. A beszerzendő alkatrészek listája: szimeringek, hajtókar csapágyak, vezérmű lánc, labirint ház gyűrű, tömítések. Ha már szét van robbantva így a motor, megcsináljuk ezt a kisgenerált.
Ezeken kívül sok mást is csináltam persze, ilyen apróságokat (egy gumi gyűrű ide, egy csavar oda), meg a lopásgátló rendszert is elkezdtem kidolgozni. A festésekhez használt gázmaszkom szűrője is betelt, abból is szerezni kellett újat, mert már kezdett rajta a festékszag átszívárogni, tehát egyszóval ilyen rohangálós, beszerzős ez a mostani hét.
Ez az egész mizéria a kormányművel fura nekem. Édesapám 140 000 km-t ment a 82-es polskinkkal. 82 és 95 között. Sokszor vidékre éjjel, hajnalban, hóban fagyban és most cserélem a gömbcsuklókat. Szóval hogy ez a rendszer szar lenne az biztosan nem igaz. És a kormánymű is gyári. Csak olaj volt benne cserélve. Biztosan koptt már, és kicsit folyik belőle az olaj.
VálaszTörlésEgyébként én is most újítom fel a kocsit. Cserélek mindent ami fék, szilent és rozsdás. A 82-es fékalaplapok is hibátlanok a homokfújás után. A kaszni na az rohad, de volt már cserélve 2 kerékjárat 2 köszöb meg homlokfal is. De ez munkaautó volt, nem szent tárgy.
Szeretem olvasgatni az írásaidat. Üdv akiga