2014. július 2.

Ez az Olyan napok egyike volt

Amikor nagy tervekkel állítottam be a garázsba, miszerint minden le van festve, és csak be kell szerelni, össze kell rakni. Aha! Az első pofon akkor ért, amikor a frissen festett tank belsejét ki akartam benzinnel lögybölni... és egy kicsi került a felszínére is... és vitte magával a színt! Igen! Ezt most megtanultam, a benzin oldja az akrill festéket. Egy kicsi, nem látható helyen a lengőkaron is kipróbáltam, és azt is! Szuper! Lehet lakkozni, beépítés ugrott. Egy korábbi dísztárcsafestésből még volt benzin álló színtelen lakkom, azzal csak a lengőkaroknak tudtam adni. Hát ez a project is napolódik, először is be kell szerezni lakkot.

Sebaj, volt más is: a benzin beöntő csőrendszert elő kell venni, és kicsit megpucolni. Jó dzsuvásan tettem el, ígyhát benzin elő... és... elfogyott! Argh! Kocsiba be, benzinkútra el, garázsba vissza, pucol.

Másodiknak pedig a duda kiszerelése következett. Emlékeztem rá, hogy nagyon gyérül szólt, amikor az autót leállítottam. Na, most meglett a magyarázat: fél centi vastagon volt alvázvédővel beborítva, hála valamelyik korábbi szerelőnek. Pucolás után kipróbáltam satuba fogva, és láss csodát: majd' megsüketültem.

Ha már így alakult, gondoltam legalább az új kormányművet az autó alá próbálom. Ahogy a képen is látszik, van egy lemeztalálkozás, ami peremes. Na ettől a közdarab nem tud felfeküdni, így a csavarokat nem lehet meghúzni. Vagy 5mm-t áll el emiatt. Két lehetőségem van: A peremből hasítok ki egy darabot, hogy a függőleges rúd beilleszkedjen, vagy pedig a közdarabba vágok bele, hogy a peremre rácsusszanjon. Karosszéria korrózió, és visszaalakíthatóság miatt ez a második nekem jobban tetszik, de meg kell vizsgálni, hogy a közdarab mennyire gyengülne emiatt a beavatkozás miatt. A karosszériába való belefúrást úgy sem úszom meg, hogy a kormány tengely valahol az utastérbe beférkőzzön, ahogy a képen is látszik abból, ahogy odapróbáltam. Az is látszik, hogy a duda valószínűleg útban lenne, és az eredeti helyére nem fogom tudni visszaszerelni, ha ez a kormánymű odakerül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése