2014. június 24.

Kicsi alkatrészek, nagy szívások

Előzetes terveim szerint szerdán vittem volna az alkatrészeket homokszórni, üveggyöngyözni. Aztán rájöttem, hogy erre pont nem lesz időm, ígyhát amit lehetett előkészítettm már hétfő este: szétkaptam az önindítót (úgy-ahogy), és a generátort (azt viszont teljesen sikerült).

Az önindítót egyszer már korábban szétkaptam, és megtisztogattam. De csak idáig jutottam vele. Emlékeim szerint akkor még az álló tekercseket fogó négy csavart sikerült szétbontanom, viszont most bármit csináltam is, csak nem mozdult. Ígyhát maga a ház itthon maradt. A behúzómágnes szintén nem bontható kötéssel van összerakva. Ezeket legrosszabb esetben papírral lecsiszolom, majd lefestem.

A generátoron rajta volt még a régi, rossz feszültségszabályozó. Ezt szét is túrtam, hogy megnézzem mi van benne, hátha sikerül kiokosodnom. Elvileg ugyebár ez a gerjesztő tekercs pulzus modulált táplálásával oldja meg a feszültség szabályozást. Egy mini áramkört találtam benne, amiben egy BD649-es teljesítmény darlington tölti be a kapcsoló szerepét. Egy kicsit később, amikor jobban ráérek, ezt a részt még vizsgálgatni fogom. Mindenesetre, az alumínium ház még jól jöhet, ha egyedi áramkört is töltenék bele, így ezt is hozzácsaptam a csiszolandó pakkhoz.

Reggel gyorsan elugrottam Situs-ékhoz, hogy az alkatrészeket vegyék kezelésbe. Így lehet hogy nem is csak egy napot, hanem egy komplett hetet nyertem, mivel várhatóan hétvégefelé már készen is lesz a csomag.

Ja, és a nagy csavart a kormányműhöz megvettem a BauMaxban. Nem volt egyszerű 8.8-as minőségűt találni, 5 cm hosszban. Ez is végül 6 cm-es lett, és imbusz fejű. Mindegyik metrikus csavar gagyi 4.8-as volt...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése