|
Tisztán |
Új mosó és felújító eljárást fejlesztettem ki magamnak csavarokhoz, és alátétekhez: vödör benzinben egyesével elmosogat egy ronggyal (ez kell, hogy a nagyját leszedje az ember a dzsuvának), majd egy 0.5-ös kólás flakonban, tiszta benzinbe bele. Amint kész, kupak rá a flakonra, és jöhet a körkörös mozgásokkal végzett, mosógép szimulálás, kb 5 percen keresztül. Ennek nagyon jó, csörgő hangja van, a benzin szépen habzik, és a maradék dzsuva + felületi rozsdáig minden lejön. Ekkor benzin leönt a csavarokról, majd tálcára ki mindent szárítani. Amint ez megvan, egy tiszta 0.5-ös flkont meg kell tölteni RO55 rozsdamaróval, és jöhet megint az aprólékkal teli mosógépezés. Amikor ez is megszáradt, lehet visszaszerelni őket, rézpasztázva.
|
Őőő... hogy is volt? |
Így elmesélve egyszerűnek, és rövidnek tűnik a művelet, de azért elvesz egy kis időt. Annak ellenére, hogy a hatékonyság jegyében párhuzamosítottam a festést és tisztogatást, 5 óra alatt odáig jutottam, hogy a generátort ismét összeszereltem, illetve az önindító összeszerelésre kész állapotba került.
|
Új, vagy felújított? |
Hogy miket festettem? A generátor diódahídját fedő fekete műanyagot, mivel amolyan fakócsak lett az éves során, illetve a generátor állórészének külsejét, ami a két alu darab között kikandikál. Ezen kívül az önindító palástját, amiben az álló tekercsek vannak, és a behúzómágnes külsejét, a pajzs összefogó, takaró lemezével egyetemben.
|
Még van tehendő |
Meglepően szép lett az eredmény. Azért kicsit macerás volt úgy rézpasztázni, zsírozni összeszerelés közben, hogy közben ne tapizzam ismét össze a szép felületeket. Természetesen nem sikerült teljesen ezt elkerülni, de a féktisztító a barátom. Így olyan lett a végeredmény, mintha új lenne! Nem vicc, simán eladhatnám újnak, ha akarnám... na persze ilyet nem akarok!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése