2014. június 20.

A felfüggesztés, a kormánymű és két robbanó steck lámpa

A régi és az új kormánymű
Minek nekem a street workout, hogyha feltalálhatom a garage workoutot? :) Bemelegítésnek kezdtem egy kis gugolással, majd gugolva karerősítéssel, és kis vádlizással. Aztán egy kis egykezes fekvenyomás, majd levezetésnek evezés. Ehhez a helyszínek és eszközök:

Bal első kerékjárat: felfüggesztés kiszerelés. Több gugolás + kitörés, amíg végre a jó méretű csavarkulcsot választom ki az asztalról. Majd a berohadt lengéscsillapítót egyik kézzel fogva, másikkal csavarva kb a menet feléig jutok. A teteje könnyen kijött, így a továbbiakban csak kicsit volt útban. Aztán jött a lengőkar: 23 év alatt, esőt, havat, sót látott 17-es anyát kellett az alvázvédővel bőven nehezített helyről kettőt is kicsavarni, 3cm hosszan. 1/8-ad fordulatonként. Vért izzadva. Amikor karból már fáradtam, jött a könyök térdretámasztás, és csavartam tovább vádliból! :) Eleve nem volt hideg, és a lábam között a steck lámpa sem éppen légkondícionált (ez később még érdekes lesz).

A következő gyakorlat: kormánymű kiszerelése, utastéri gugolós és autó előtt fekvő pozíciók. Először a kormány kardántengelyt kellett szétszedni, amit egy-két nagyobb kalapácsütéssel sikerült is abszolválni (a csavarok eltávolítása után). Aztán jött az autó előtt keresztbe fekvés, és az ugyancsak 23 év alatt berohadt 6db 13-as anya kihajtása. A fekvenyomáshoz megfelelő kar állásszögét az autó kikényszeríti, a szűkös helyekkel. A fekhelynek használt nagyméretű hungarocel darab kényelmes, egyetlen hátránya az előnye: rohadtul melegít (szigetel) alulról. És csupa apró fehér golyócsakával lett tele mindenem.

Az evezéshez: végy egy kiszerelt első felfüggesztést, fogd be a satuba, tedd fel a lábad a satu mellé az asztalra, majd a darabokat összetartó nagyméretű csavarokat kezd el meglazítani. Kicsi könnyítés (nem sok): használhatsz csavar lazítót. További könnyítés: egy kicsit kalapáccsal rásegíthetsz a csavar megindítására. Így is volt olyan, ami kifogott rajtam, ígyhát nagyjából beáztattam csavarlazítóba.

És hogy a steck lámpáról is essen egy-két szó: még rögtön a legelején, hogy lássak is a felfüggesztésnél, bedugtam hű steck lámpámat a 230-ba, majd leraktam a földre. Az egyik gugolás-kitörés kombónál pedig sikerült egy szépet belerúgni, amitől persze azonnal eltört, kiégett benne az izzó. Sebaj, erre van a tartalék. Már javában a vádlizásnál tartottam, a steck lámpa előttem, a lábaim között, amikor is hirtelen a semmiből kirobban egy lyuk az izzóból, hallom repülni a garázsban szerteszét az üvegszilánkokat, kicsit világít még, majd az izzószál is elfüstöl. Először néztem nagy szemekkel, hogy veled meg mi van? Aztán rájöttem: ilyen amikor az ember a tűzforró égőt leiizadja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése