2012. október 26.

Nekiugrottam még egyszer

Ugyebár múltkor úgy hagytam ott Jánost, hogy nekiveselkedtem a gömbfejet kinyomni, csak éppen kudarcot vallottam. A fiat126.hu fórumon kaptam egy használhatónak tűnő ötletet, amit muszáj volt kipróbálnom, et vois la: kijött! A baj az volt, hogy a gömbfej kinyomó csavarja ahogy forgott a gömbfej csavarján, elmászott szépen lassan, majd egymás mellé csúsztak. Visszatekertem a gömbfej anyáját és az már egyenesben tartotta.

A következő gond ekkor kezdődött: a gömbfej kinyomva, viszont az anya rászorult a menetére. Hogy miért probléma ez? Mert a gömbfej ugyebár körbe tud forogni, azért gömbfej! Nem lehet ellentartani hogy az anyát lecsavarja az ember szorgos fia! Kevés kínlódás után előkerült a flex (viszonylag gyorsan elvesztettem a türelmem), és nyissz az anya fölött kicsivel, és már külön is váltak.

Győzelem! De azért kellett a flex is...
A másik oldalon már okosabb voltam, nem tekertem rá vissza annyira azt a rohadt anyát, így működött a dolog.

Meglepetésemre, a 3 nappal korábban csavarlazítóba beáztatott lökésgátló (lengéscsillapító) csavarja egészen könnyen megindult, úgyhogy az pikk-pakk volt. Gyorsan befújtam a túloldalt is. Viszont a 2db 17-es anyával, ami a lengőkart erősíti egy kereszttengely segítségével a vázhoz, vagy húsz percet szkanderoztam... de szó szerint! Megindult simán, de nyolcad fordulatonként tudtam csak végigtekerni őket, olyan erő kellett hozzá a menet egész hosszán.

Szépen lassan kijön majd az egész első futómű, kormányművel egyetemben. A terv: lehet szerezni a kormánymű és segédirányító kar helyére felcsavarozható konzolt a BIS fogasléces kormányművéhez, ami ráadásul még olcsóbb mechanika is, mint egy felújított karos cucc. Ebből a fogaslécesből kerül majd bele egy új darab, a széleken új gömbcsuklókkal. Csakhogy fúrni kell majd egy lyukat a tűzfal lemezen, mert máshol van a kivezetése mint a mostaninak. Emiatt egy kicsit másképpen álló BIS kuplungpedálra, és a kicsit hosszabb BIS kormánytengelyre is szükség van. Van, aki már meglépte ezt az átalakítást, igaz hegesztéssel. Ezek a BIS cuccok (bontottak) már úton is vannak! Alig várom hogy megérkezzenek. A kormánymű és konzol meg majd várhatóan jövőre.

Hogy miért jobb a BIS fogasléces kormányműve a léges polák karosánál? Lássuk csak: könnyebben tekerhető a kormány, kisebb a holtjátéka, tartósabb, olcsóbb. Őőő... kihagytam volna valamit? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése