2012. október 23.

Hosszú hétvége, sok meló...

Asszony is dolgozott, így hát a garázsban tölthettem egy kis időt. Sikerült végre szétszednem fékcsőpókot, kiáztattam, felszereltem. Jöhetett a fűtés bevezető: benzines mosás, E85-ös mosás. A műanyag nem feküdt fel rendesen, ezért a már korábban megtalált ablakszigetelő gumival körbehúztam, majd a végén A4-es csavarokkal felszerelés, zoknival kitömés.

Aztán előkerült a pedálsor. Mocskosan, zsírosan, kissé rozsdásan, ahogy annakidején kiszereltem. A szokásos benzinesvödrös szeánsszal kezdődött minden, miután a főfékmunkahengert leszereltem. Kis sika, dörzspapír, rozsdagátló alapozó, festés. Szebb lett mint újkorában, és főleg: rozsda sehol (sem látszik). Utána már csak egy kis zsír, és mehetett vissza a helyére.

A következő nagy kihívás: a főfékmunkahenger szétszedése volt. A tetején (alján, attól függ honnan nézzük), egy 22-es csavar zárta el a dugattyúk kijutásának útját. Anélkül hogy azt kiengedném, nem tudom elvinni üveggyöngyöztetni, úgyhogy muszáj volt! Áztattam benzinben, áztattam csavarlazítóban (már belülről is telenyomtam), de csak nem moccant. Aztán harmadnap, amikor befogtam a satuba, és bal lábammal az asztalon megtámaszkodva egy 22-es, 30 cm-es nyelű csőkulccsal nekiestem, harmadikra megadta magát... amitől hogy ne hanyatt essek, végigszaladtam a garázsban, tetriszezve a szétszórt szerszámok és alkatrészek között...

Nekiveselkedtem az első futómű szétkapásának. Hát azzal nem jutottam sokáig: a rozsda, közel heggesztésként funkcionál. Asszem majd marad a flex, és rendelek újat a kormány alkatrészekből... az a fránya összekötő, gömbcsuklós, az az ami 2 órán keresztül megakasztott (aminél feladtam). Azt hiszem, viszont előbb inkább megvárom, hogy tudnak-e szállítani belőlük újakat, mert ha nem, akkor nagyon ráfáztam ha szétvagdosom.

Az utolsó képen pedig a búcsúzás pillanata a hétvégének: felújított pedálsor vigyorog vissza, szépen lefestve, csudamód bezsírozva (csak ott, ahol kell, de ott rendesen). A fehér gázpedál az autótolvajok ellen van: nem fogják észrevenni... :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése