2012. szeptember 4.

Műanyag teszt

A végtermék
Poliészter gyantával kísérleteztem tegnap, egyből kétfélével is. Az egyikben volt üvegszál, a másikban nem (az csak gittként szerepelt).

Korábban a középkonzolalagút meghosszabbítását elvittem homokszórni, aminek a végeredménye az lett, hogy nem nagyon vigyáztak rá, és a vékony fémlemezt átcsiszolták. Lett rajta egy lyuk. Azóta lealapozva várta a tegnapi napot. Sokat vakartam a fejem, hogy most mi legyen vele, végül a rendbehozatala mellett döntöttem, amikor véletlenül találkoztam a Tescoban a polcon ezzel az üvegszállal töltött poliészter gyantával. A másik lazaság a homokszórók részéről az volt, hogy valószínűleg nagy szemcsével szórták, mert olyan durva volt a felülete, hogy csillogni elvi esélye sem volt.

A kiinduló állapot
Ígyhát nekiveselkedtem. Először is, a nagy hézagokat kellett eltüntetnem, illetve a lyukat. Aki már látott ilyen idomot tudja: 3 fémlemezből van összehajtogatva és ponthegesztve. Ezek a lemezek egymáson átlapolódnak, így itt-ott 2-4 mm szintkülönbség is van, illetve a félcső és a szögletes cső nem tökéletesen illeszkedik, hanem olyan 1-2 mm rés tátong közöttük. Ez többnyire nem feltünő, mivel kárpit borítja, de a fűtés levegőt a kárpit alatt azért ereszti, ha már esztétikailag nem is megbotránkoztató. Igenám, én viszont nem tervezem letakarni kárpittal!

Gittelés után
Először a hézagokat és a szintkülönbségeket, meg a lyukat természetesen az üvegszálas gyantával kentem ki. Első próbálkozásra nagyon nem volt egyszerű! Szinte mire kikevertem egy PET palack aljában, már el is kezdett kötni, ráadásul az üvegszálak miatt nagyon macerásnak bizonyult a bánásmód vele... mintha vattás gipszet próbált volna az ember a falra kenni spaknival.

Lecsiszolva
A gitt esetében már számítottam rá, hogy gyorsan köt a cuccos, ígyhát csipkedtem magam a felhordással. Így is csak az egyik oldalára sikerült szépen egyenletesen felvinni. Mire a másik oldalhoz értem, már kezdett megszilárdulni, ami nagy erőket igényelt a felhordáshoz. Tanúság: legközelebb magán a felületen keverek ki gittet, sokkal kisebb mennyiségben, amit összekeverek és szétkenem, majd ezt többször megismétlem.

Csiszolás utáni alapozás
A csiszolás már gyerekjáték volt, csak órákig tartott. De amíg száradt a gitt, gyorsan összeszámoltam hogy milyen műanyag patentek kellenek a lámpák beszereléséhez, milyen csavarok és anyák + alátétek hiányoznak a különböző ajtók rögzítéséhez, motor burkolathoz. Ezeket rozsdamentes acélból tervezem beszerezni.

A csiszolás után, mivel a pucér fémfelület is előkerült több helyen, újra alapozni kellett. 20 perc sudoku után (miközben a garázs is szellőzött) jöhetett az első réteg festés. Újabb 20 perc sudoku, a második réteg, majd sudoku, harmadik réteg. Hajnal 1-re otthon voltam. :) Az első képen a végeredmény.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése