2012. szeptember 12.

Alkottam

Nem a 3. világháborúra,
csak festeni készülök...
Elegem lett az OBIban kapható egyszerű porvédő maszkokból, két okból: ad 1, szinte ugyan olyan koszosat fújtam orrot, mint nélküle; ad 2, a védőszemüvegre fújtam belőle a levegőt, amitől mindig bepárásodott és nem láttam tőle semmit. Arról már nem is beszélve, hogy festés közben az egyáltalán nem szellőző, garázs leghátsó szegletében flakonos festékeket fújva, kb annyi mérgező anyag elleni védelmet nyújtott, mint reaktorvízben fürödve a búvárruha... Ígyhát vettem egy teljes álarcot, cserélhető szűrőbetétekkel + egy szervetlen vegyületektől védő szűrőt. Nem kellett sokáig várnom, hogy kipróbálhassam.

Maszkolva...
Éppen alkatrészekre várok. Már megrendeltem a rozsdamentes acél csavarokat és anyákat, amiket az autó nagy részén fel fogok tudni használni az eredetik helyett. Ugyancsak a rendelés befutására várok, ami a fékrendszerrel kapcsolatos kütyüket + a karosszériába pattintható műanyag bisz-baszokat tartalmaz. Hogyha ezek megérkeznek, lehet kezdeni az összeszerelést. De addig... "Pimpeljük fel a másik hátsó emblémát is!" - jött a gondolat (a "650 E" feliratról van szó).

A kész termék
Gyorsan megtisztogattam, megcsiszolgattam (ekkor lejött teljesen az E betű), lefújtam feketére. Jöhet a maszkolás. Ugyebár ahogy a képeken is jól látszik, a "650"-es számok plusz a keret kiemelkedik, mögötte feketének kell lennie, tehát 2 lehetőség van: kimaszkolom a feketét, vagy mártogatom, hogy csak a teteje finoman, éppen hogy beleérjen a festékbe. Én az előbbit választottam. De hogyan lesz ez majd szép? Hamar kitaláltam, hogy fel kellene tölteni valamivel, ami légmentesen lezár, jól felveszi az alakot, és könnyű eltávolítani. A gyertya lett végül a nyerő, azzal megfejelve a dolgot, hogy öntapadós papírral azért kibéleltem az alját, hogy valóban könnyű legyen eltávolítani a végén. Utána már csak a felesleget le kellett marni és csiszolni a tetejéről és kész is volt a feltöltéses maszkolás.

Gondolkodtam hogy mi legyen az E betüvel (ami csak rá volt fújva), végül C= (fiatalabbak kedvéért Commodore logo) került rá, előrevetítve a tervezett C=64 fedélzeti computert... :) Ezután jött a fújás, majd egy napnyi száradás után a maszk eltávolítása és kész a pimp! :)) Szívet melengetős, érzelem keltős, vicces... szerintem... :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése