2009. december 2.

Kulcs, csavarlazító, gumikalapács

Tegnap utoljára beröffentettem Jánost a motor kiszerelése előtt, hogy leereszthessem az olajat. Előtte már a tetőkárpitot is kibányásztam, ami a változatosság kedvéért bepattintós megoldással rögzül. Az elve: nagyobb az alapterülete mint a tető síkra vetített alapterülete, így behajlik és beszorul a tető formájára. Kivenni meg vegye ki, akinek hét anyja van (mondjuk még mindig kultúráltabb mint a régebbi beragasztós stílus). Szegény autó már szinte teljesen le van csupaszítva. Garázsból kitol, gyújtás ráad, indítózik, pöccre beindul. Jár a motor. Melegszik. Mintha azt mondaná: "Ne szedj szét! Még működök! Látod? Nincs velem semmi baj!" Mint a halálra öntözött szobanövény, ami már utolsó levelét is elhullajtotta, de túl akar élni, és hozza az új virágokat utolsó leheletéből.
Sokkal szebb és jobb lesz! Egyszer.

Amíg az olaj komótosan csordogált kifelé a még meleg motorból, gondoltam megpucolom amolyan proof-of-concept végett a csomagtartó zárját. A benzin és grafitos zsír csodákat tett (kellett hozzá egy vékony spakli is, hogy a megfelelő helyekre a kenőanyagot a résekbe el juttassam). Akadás nélkül, szépen működik, és még a rugók sem fognak vélhetőleg tovább korrodálni, meg a homoktól recsegni. A lenti képeken látszik előtte és utána.

22-én vasárnap rendeltem egy-két dolgot a motopol-tól, ami hétfőn (30-án) meg is érkezett, így azt is nagy örömmel átvettem, átnyálaztam (a teljesség igénye nélkül): új kipuf, motor tömítések, szimeringek, karbi fúvóka szett, új olajgomba, lég-, benzin- és olajszűrő, motor rögzítő rugó és környéke, műanyag motoralkatrészek, és az elejéről régóta hiányzó (ellopták) Polski Fiat felirat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése