2009. december 27.

Az első NyÁK lapom...


Úgy gondoltam sima ügy lesz... nem az lett. Terveztem a múltkor bemutatott tervező program segítségével egy multivibrátort (villogót). 555-ös IC-t mint időzítőt, astabil multivibrátor konfigurációban használtam. Amint az a bal oldali képen is látszik, az A4-es nyers NyÁKra nagyjából rámértem hogy az alkatrészek hogyan férnek el. Jött a méretre szabás. Kijelenthetjük: a fűrész nem egy jó megoldás... :) Amilyen görbe csak tud lenni, olyan lett! :)) Ha már az egyenetlenségen túltettem magam, jöhetett a lakk-filc.


Szép zöld. A tervekhez képest egy kis változtatás: egy 7806-os fesz szabályzót is beleiktattam. Ez az IC stabilizált 6V feszültséget állít elő, ami az 555-ös IC-t, és kiszolgáló egységeit fogja meghajtani. A külső tápfeszültséget pedig a 2N3035-ös teljesítmény tranzisztor fogja a kimenetre kapcsolni. Kész a rajzolás, mehet a maratás.

Bemártotom a gyorsmaratóba: a fele munkám leázik... rossz jel! A vége: a fél nyák üres, a másik fele pedig szép, már-már tökéletes. Majd a fúrás a beültetésekhez. Na ez szép lett. Egy fúrófej mínusz... ezek a 0.5-ösök törnek, mint a ropi.


Miután a maratás ilyen remekül sikerült, gyakorlatilag minden összekötést pótolni kellett dróttal. De végre elkészült. Mielőtt még tulzásba estem volna, előbb a feszültség szabályzót teszteltem: 5.95V perfect. Aztán jött a hibakeresés. Kimeneten 2V... hmm... Kondenzátoron 2.95V. Még hmmmebb. És rohadtul nem villog. Dióda kiiktat, teljesítmény tranzisztor kiiktat. Még mindig nem villog. Aztán kapcsolási rajz elő megint, gondolkodás, számolgatás. Hááát, izé... lehet hogy valahol valamit 1000-el elszámoltam? Nagyobb kondira kicserél, potméter csavargat, LED villog! :) Hurrá! Csak éppen még mindig túl gyors, de legalább működik. A digitális kísérletekhez azért így már jó lesz... :) Az utolsó képen a multiméteren a garázs hőmérséklete... Na ez a másik dolog. Olyan k***va hideg volt, hogy a végére még az ujjaim is elfagytak. Úgyhogy egy gyors videó, és nyomás haza!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése