2009. november 24.

Újabb szerzemények


Hétvégén újabb szerzeményekhez jutottam. A képen is látható sport üléseket (dönthető, állítható háttámlás!!!) Miskolcról hoztam, míg az ülésben található apróságokat egy kecskeméti bontóból. Ezek szépen sorban: jobb hátsó lámpabúra, váltó gumiharang, lada fordulatszám-, olajnyomás- és vízhőmérsékletmutató műszerek.

Az üléseket azonnal be is próbáltam az autóba. Sajnos elkövettem azt a balgaságot, hogy vételkor nem ellenőriztem tüzetesen őket, így meglepődve tapasztaltam, hogy az anyós ülésnek a sínje törött. Emiatt egy kicsit hintázik is. Megoldás: a régi ülésről át kell hegeszteni a rögzítő szerkezetet. Ezen kívül a kárpitjáról tudtam hogy nem egy báli darab, ezért azt majd kárpitoshoz kell vinni, hogy tökéletes állapotba kerülhessen... amúgy is majd harmonizálnia kell az autó új kinézetével.


A bontós apróságok jónak tűnnek, nyilván kipróbálni még nem tudtam, kivéve a váltó gumiharangot. A régi szakadtat azonnal ki is dobtam. :)

Tegnap elkezdtem az autót "kibelezni". Ezt több okból is teszem:
- Állapot felmérés a takarásban lévő elemek esetében
- Hogy megismerjem az autót magát
- Hogy kicserélhessem a rozsdás csavarokat, a nem vagy csak nehezen működő alkatrészeket felújíthassam, megzsírozhassam
- És nem utolsó sorban, hogy majd a lakatolás + fényezés munka olcsóbb és alaposabb lehessen

Ugyanis a lakatolás, fényezés először az autó szétbontásával jár, csak utána tudnak hozzákezdeni. Ugyanez igaz a fényezési munkákra is. Hogyha ezt az időigényes szét- és összeszerelést megspórolom nekik, valószínűleg a munkadíj is kevesebb lesz.

A kormánnyal szívtam a legtöbbet. A középső csavar még csavarlazítóval is csak 15 perces erőlködéssel akart lejönni, aminek végén az ellenállás hirtelen megszűntével majdnem pofánvágtam magam. Ezután kormány le, kormányrúd burkolat kicsavar, bajusz kapcsoló kilazít, kábelek csomagtartóban széthúz, apró lukon átdugdos utastérbe, bajuszkapcsoló + kormányrúd burkolat leszenved. Összesen 30 perc. Műszerfal kiszed: 3 perc, vezetékek felcímkéz gondosan hogy tudjam majd mit hova kell visszadugni.


Következő mozdulat a rádió + kesztyűtartó + légkeverő box kiszedése: 50 perc. Mire rájöttem hogy kb 4 csavar elég lett volna, már ki volt belezve és közben szidtam a lengyeleket, hogy hogy lehet ilyen nehezen hozzáférhető helyekre patentokat, csavarokat tervezni. A végén visszaszívtam. Én voltam a hülye. A nagy előnye annak, hogy szétszedtem darabokra a dobozt (azon kívül, hogy így most meg tudom majd pucolni), hogy most már megértettem a működési szándékát annak a két toló kallantyúnak, amit idáig teljes homály fedett (lévén bármikor is akármilyen állásba állítottam is, semmilyen hatással sem volt semmiféle levegőáramlásra, akár ment a fűtés, akár állt az autó, akár száguldott... :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése