2009. november 18.

Lámpa szerelés, elem csiszolás

Tegnap folytattam a motortér alsó borításainak csiszolgatását, rozsdátlanítását. Meg kellett állapítanom, hogy fárasztó, lassan halad, kicsi hatékonysággal. Azt hiszem keresnem kell valakit, aki homokfúvással le tudja nekem csiszolni a fémig, hogy végre lefesthessem.

Terveim szerint ezek az elemek fehérek lesznek. Tudom, nem egy megszokott szín a motortérben, illetve az autó alatt a fehér, de szerintem jól fog kinézni. Az az előnye is meglesz, hogyha a motorból valahol szivárog az olaj, könnyű lesz észrevenni.

Amint a műszerfal fontókon is látszik, a motor ugyan nem jár, viszont az olajnyomás visszajelző lámpa sem ég. Ez baj! Így nem lehet az ember biztos benne, hogy a motorban van kenés. Az égőt a műszerfalban ellenőriztem multiméterrel, van ellenállása, tehát nem szakadásos, vagyis jó. Akkor már csak a kábellel, vagy az olajgombával lehet gond. Jobban szemügyre véve, a gombából egyetlen egy db vezeték jön ki, vagyis ez a kapcsoló a vezetéket, a motor borításával kapcsolja össze. Tehát a földet (-) kapcsolja rá a visszajelző égőre. Mi sem egyszerűbb ellenőrzés: saru lehúz, motorhoz hozzáérint, lámpa kigyullad. Tehát a vezeték jó. Micsoda öröm, lehet cserélni az olajgombát. Egyből meg is fogalmazódott bennem, ami már régebben is: kell majd egy olajnyomás mérő műszer is, a műszerfalra... Meg egy másik dolog is: a műszerfalban bent van a gyújtásra kapcsolt (+), tehát a feszmérőt át lehet oda is forrasztani.

A fényszóró testeket kiszereltem, hogy megtisztítsam, illetve megvizsgáljam a körülötte lévő műanyag elemek állapotát. Ez utóbbik ripityára vannak törve, öregedve, cserélendő. Búra jó állapotú, csak piszkos. Nagy megelégedéssel láttam, hogy a búrán hátul, alul van egy pici lukacska, amin keresztül a helyzetjelző van bevezetve. Ez előrevetíti, hogy a LED-es helyzetjelzőt viszonylag egyszerű lesz beszerelni... majd...

A múltkori műszerfalátalakításról is csináltam egy-két jobb fotót. Hiába a fényképezőgépek minőségét a telefonok soh'sem fogják elérni (vagy csak nagyon sokára).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése