2009. november 17.

Új extrák!

Voltam hétvégén bontóban, életemben először. Nem voltam túlzottan felészült, így csak néhány apróságot sikerült kibányásztatnom az ottani srácokkal:
- Igazi Polski levegőztető ventillátor, hozzá való kapcsolóval
- Lada feszültség mérő műszer
- Műszerfal doboz (az enyém durván összeolvadt valamelyik meleg nyári napon.)

Tegnap gondoltam ki is próbálom mindegyiket. Ha már úgy is szét volt szedve a műszerfal, semmiből sem állt még jobban szétszedni. Beleépítettem a feszültség mérőt, a következőképpen:
- Lada mérőműszert ki kellett szedni a csinos (és nagydarab) kerek fémházából. Csak magára a műszerre lesz szükség, semmi felesleges körítésre.
- A Fityó műszerfal műanyag hátlapján, szemből a benzinszint jelző alatt is ugyan olyan 3 db műanyag dudor található, mint az előbb említett műszer rögzítési pontjai, amiket le kellett reszelnem.

- Forrasztottam 2 rövidke kábelt a feszmérő kivezetéséhez, amik közül a földet(-) átvezettem a középső rögzítési ponton (ki kellett hozzá fúrni a nyákot), a pozitívat pedig egy oldható kötéssel a ventillátor kapcsoló (+)-ra kötöttem (ez csak akkor kap feszültséget, ha a gyújtás rajta van).
- Obiban, illetve Auchanban beszerezhető két komponensű epoxy gyurmával rögzítettem az új műszer hátlapját a maradék rögzítő pontokhoz.
- Ki kellett szedni az autó sziluettet a műszerfal festett, színezett plexijéből. Én sok kicsi lukat fúrtam, majd vagdostam, forrasztó pákával olvasztgattam (na ez k*va büdös volt), reszeltem, csiszoltam. Nem sikerült igazán jó megoldást találni, de valahogy csak elkészült.

Én úgy oldottam meg, hogy amint a képeken is látszik, nem az egész műszer van az előtérben, hanem mint a benzin szint mérő, a nagy számlap mőgőtt helyezkedik el. Erre azért is volt szükség, mert pl a Lada műszer fém számlapú, és szemből/oldalról kapja a megvilágítást. Ezen kívül a szögletes bemélyedéssel jobban is beleolvad a műszerfal eredeti millieux-jébe.


Sajnos a fényképezőgép lemerült, így a kész műről csak a vaku nálküli telefonommal tudtam dokumentációt készíteni... :(

A légkeverő pedig úgy fúj... öröm hallgatni... és közben nézni, mennyire lehúzza az aksit, ha nem megy közben a motor! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése