2009. november 27.

Apránként...


Tegnap bontottam tovább a belső kárpit rendszert. Miután elolvastam a polski biblia ide vágó passzusait, rádöbbentem, hogy a műanyag rögzítő peckek, amik pl a műszerfal konzolon lévő műbőr borítást tartják, egyszer használatosak. Már ruhadtul unom ezeket a bepattintós rögzítéseket. Nem lett volna rájuk kultúráltabb megoldás??

A legtöbbet az ajtó kárpit szétszedésével szívtam. Itt behaltam (idézet a bibliából): "szereljük le az ablakleeresztő kart a 4 biztosítórugónak az A 78034 jelű szerszámmal való kivétele után (8.3. ábra)". Aha, csak úgy előkapom a polcról a 78034-es jelű szerszámomat, és már kész is... :))) Csavarhúzóval vagy 10 percet szerencsétlenkedtem, mire rájöttem hogy egy kör rugót kell kipattintani mindkét oldalon. A kilincs burkolata is pattintós műanyag. Maga a kárpit is két végén pattintós. Mondtam már, hogy utálom ezeket a pattintós műanyagokat? A jobb oldali ajtónál mind a kilincs kerete, mind az ablak tekerő kerete széttört. Lehet venni újakat. F@sza!


Már estem volna neki a vezetékek kibányászásának, amikor hirtelen belém nyilalt: a motor kiszedése előtt le kéne engedni az olajat. Igen, azt viszont csak meleg motorból célszerű. Ahha, ahoz be kéne indítani még egyszer, vagyis inkább szigeteljük körbe a végeket, és dugjuk össze az indítót. Még jó hogy eszembe jutott. A kocsi hátulját is elkezdtem felkészíteni, mint látható már egy jóvágású kézikocsit is beszereztem, mint a motor leendő ideiglenes othonának. Egyedül kell majd megoldanom a műveletet, kicsit izgulok... de a terv már megvan. A lámpatesteket hazavittem, hogy kimossam őket. Kedvesem majdnem kirakott velük együtt :))

A neten láttam, hogy KG fityójában ott figyel a bukócső, ezért gondoltam megkérdezem a fórumon privátban hogy mi a menete (jogilag, bürokráciailag) egy ilyennek. Visszaüzent, majd telefonon folytattuk. Nagyon kedvesen válaszolt minden kérdésemre, és beszélt a saját tapasztalatairól. Ha jól értettem a következő a procedúra:
- Autót versenyautóvá kell nyilváníttatni
- Ehez versenyautó műszakiztatás kell
- A verseny műszaki szabályzatában szereplő előírásoknak kell megfelelni, vagyis spéci bukócső, sport ülés, spéci biztonsági öv, futómű, fékek, stb...
- Ha - ismétlem: - ha a bizottság biztonságosnak találja az autót, megkapja a megtisztelő versenyautó címet, és hozzá a műszaki igazolást
- Ezzel az igazolással lehet a kérelmet beadni a közlekedési hatósághoz az átalakításra (megfelelő tervekkel, kijelölt mérnökök által ellenjegyezve), amit elbírálnak és lehet, hogy engedélyezik
- Az NKH engedélyével lehet menni forgalmit intézni, majd műszaki és környezetvédelmi vizsgáztatni az autót
- Hogy vezethesd is, versenyzői vizsgát is tenni kell, pályaalkalmasságival, és be kell lépned egy verseny klubba

Aztán, hogy szép legyen az élet, évente fizetheted a versenyzői tagsági díjat, a verseny műszaki ellenőrzést, és a műszaki + zöldkártyát is. Úgy ítéltem meg, hogy ez nekem túl sok pénz, idő és a bürokraták által kitépett hajamba kerülne. Így hát lemondtam a bukókeretről. Egyelőre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése