2015. február 16.

Amiga 500+ ébresztése kómából, 2.

Régi és új foglalat, a lábkiosztással
Miután a gyanú a FAT AGNUS chip foglalatára terelődött, beszereztem egy ugyanolyan 84 érintkezős THT PLCC fogalaltot. Az ugyan olyan, azért fenntartásokkal kezelendő, mivel más a szine... de csak ilyen volt.

Amint megvolt a kiváltó alkatrész, elkezdtem szépen körbenyalni a lábakat ónszívó zsinórral. Sajnos rá kellett eszmélnem, hogy ha a lábak is a lyukakban vannak, annyira sohasem fogja az ónt felitatni az a drót, hogy a foglalatot csak simán ki tudjam emelni.
Felnégyelt régi foglalat
Miután ez egy olyan fogalalt, hogy a lábai a négyzet mindegyik oldalán, két sorban állnak, esélyem sem volt használni a remek, új szerzemény, csipesz IC kiforrasztópákámat, lévén az egyszerre két sor lábat tud melegíteni. Mindemellett, közben a forrasztóállomásomhoz tartozó páka, kerámia fűtőhegye is beadta a kulcsot. Ebből rendeltem újat, de az egy hét míg megérkezik, ígyhát elővettem egy régi, kicsit viseltes weller stílusú pákát, és azzal folytattam a küszködést.

Foglalat eltávolítva, az lap sértetlen
Sajnos nem sikerült megfelelően egyszerre mind a négy oldal, két-két lábsorát felmelegíteni, hogy a foglalatot eltávolíthassam, így úgy döntöttem, redukálom a problémát dupla lábsorokra. Hogy hogyan? Elővettem a miniatűr fúrógépem, és befogtam egy miniatűr flex lapot a fúróhegy helyére, és a foglalatot a nyákon felnégyeltem óvatosan, ügyelve rá, nehogy alatta az áramkörökbe belevágjak. Így már a csipesz pákával két-két sort egyszerre melegítve sikerült a toktól megszabadulni, majd megtisztítani a helyét a régi, hagyományos pákámmal, ónszívót használva.

Foglalat és chip a helyén, tisztán
Az új foglalat a tisztítás után pikk-pakk a helyére került. Sajnos látszik rajta, a színe miatt is, hogy pótolt darab, viszont ez legalább tökéletesen fog érintkezni. A FAT AGNUS chip lábait pedig 1000-es finomságú csiszolópapírral megdörzsölgettem, biztos ami biztos, ha van rajta korrózió az lejöjjön.

2.04-es Kickstart boot képernyő
Összeszereltem a gépet (mínusz csavarok), bedugtam az A520-as TV modulátort, összekötöttem a kompozit kimenetét a számítógéppel, azon belőttem a TV kártyát Composit PAL-B bemenet megjelenítésére, és az Amiga 500 plus hölgy kinyitotta szemét Georgina napján: "kérem a boot lemezt!" kiáltotta fel, hosszú kóma után, először. Most már "csak" egy Workbench 2.04, 2.05 vagy 2.1 lemez szettet kell szereznem, meg valami játékot/demót, hogy megbizonyosodjak a gép többi részének működéséről. Alkalom adtán, az aksit is pótolni kell, de ezúttal NiMH fajtából, és az alaplaptól messze elvezetve. Isten hozott Gigi az életben, ismét!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése