2012. augusztus 28.

Öntöző önszabályzása

Eltelt újabb több mint 2 hét, ez alatt volt időm kicsit kísérletezni. Többek között, több mint egy héten keresztül nyaraltunk, ami idő alatt szüleimet kértem meg a növények locsolására. Nos, kijelenthetem: nem okozott nekik technikai nehézséget az öntöző üzemeltetése.

Hogy a rendszerben rejlő önszabályzási képesség ígéretét próbára tegyem, elutazásom előtt az 50l földre vagy 6l vizet kilocsoltam, amellett hogy természetesen a flakont is megtöltöttem. A szokásos, 3 naponta palackcseréből hirtelen 6 napra emelkedett a periódus, vagyis kevésbé szivárogtak a földbe ásott cserepek, mikor a talaj kellően nedves volt. Ez nagyon ígéretes, hiszen ez volt az egyik fő cél a berendezéssel.

Hogyha lejebb állítottam a virtuális vízszintet (lsd előző írásom: Öntöző működése...), még kevésbé szivárog a rendszer, ahogy megjósoltam. Jelenleg ott tartunk, hogy a szombaton tetőző kánikulai héten 7 napot bírt ki, azzal az induló 6l-es eláztatással, ami már két hete is volt. A nedvességmérések pedig kellően vízzel teli talajról árulkodnak.

Idáig beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Azért lesznek még érdekes kérdések, amik megválaszolásra várnak:
- Hogyan tűrik a cserepek a telet/fagyot (szétreped-e, még ha "víztelenítve" is lesznek)?
- A csapvíz kálcium tartalma (kemény víz) mennyire tömíti el a használat során a cserepek pórusait?
- A növények gyökerei hogyan növik körbe, körbenövik-e egyáltalán a cserepeket?

Azt hiszem, ezekre a kérdésekre majd legközelebb tavasszal fogok választ kapni, amikor új növényeket ültetek a balkonládába, és kiásom szemrevételezni a locsolórendszert.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése